woensdag 26 september 2012

Koffiekletske?

Om jullie eventjes allemaal wat op de hoogte te houden, een kort (monoloog) koffiekletske :-p

Het horen gaat steeds beter, maar soms heb ik het gevoel van....kan ik nog wel verbeteren van waar ik nu zit?...Revalidatie heb ik dus momenteel nodig om m'n voetjes op de grond te houden xD

Deze avond heb ik weer een half uurtje staan bellen met pa. Ik heb eens speaker geprobeerd, maar dit beviel me niet echt: het is niet echt duidelijk voor mij (misschien omdat ik dan meerdere dingen wil doen xD), maar ook voor mijn papa klonk het onzuiver door de telefoon.
Het bellen lukt wel nog altijd heel goed! Bij m'n pa dan toch....
Ik ben wat onzeker in het bellen van anderen, maar het zou eigenlijk een goeie oefening kunnen zijn voor mij...(dus als er mensen zijn die ne babbelke willen slaan, bel gerust XD).

Ondertussen heb ik al een paar tolken gehad en eerlijk gezegd ik sta soms echt verbluft van hun kunnen...
Hoe zij alles kunnen vertellen wat een docent zegt, hoe zij ter plekke een gebaar verzinnen die nog niet echt bestaat,...
Soms is hun mimiek zo gelijk aan die van een doof persoon, dat je gewoon ervan overtuigd geraakt dat het een doof persoon is! Zit ik dan in gebarentaal te kletsen, maar daarna besef ik dan "ik heb nog nooit hun stem gehoord...".
Chapeau voor die mensen! :-)
Ook de klas geniet van die gebarentolken, zo is hun les vaak intressanter als ze ontcijferen wat de tolk eigenlijk zegt hé Hannelore, Saïda, Kimberly en Louiseke :-D
En het lukt hen aardig goed :-p
Binnenkort kan ik al niet meer stiekem kletsen met de tolk xD

De voorbije dagen probeer ik wat meer naar nieuwe muziek te luisteren, dit gaat wel goed!

Voordeel aan een CI is echt dat, als je verkouden bent (ja kheb het weer zitten --") , dat je dit niet meer merkt op je oren :-) Je hoort dus nog altijd haarfijn! Maar als je ziek bent, heb je vaak weinig energie over om nog je echt te gaan concentreren op wat er gezegd wordt :/
Hopelijk ben ik snel terug beter!

Wat betreft de programma's:
Ik sta inmiddels op programma 3, af en toe heb ik nog wat last van steken in mijn gehoorzenuw, dus een volgende fitting ga nog niet voor direct zijn.
Programma 4 (afgesteld op zoveel mogelijk focus op spraak) is echter nog niet goed voor mij...het staat precies wat te stil voor mij.

Alez....kga dan eens nog wat verder lezen in m'n boek van 'Welzijn in Vlaanderen' :-p



Geen opmerkingen:

Een reactie posten