woensdag 30 januari 2013

Nieuw jaar, nieuw begin!

Hoi hoi!

Eindelijk wat meer tijd om te bloggen! De stage is sinds vorige week vrijdag afgelopen dus nu zit ik weer achter de boeken (heb liever toch stage...maar dan zonder al dat papierwerk :'D). Gelukkig heb ik toch die blog om mij te doen afleiden (a) :-p

We hebben trouwens nog altijd geen nieuws van dat verhoogd kindergeld en integratietegemoetkoming...zal nog een tijdje op zich laten wachten!
Verder hebben we ook nog altijd niks gehoord van het VAPH betreffende mijn nieuw dossier (voor FM terug te betalen en andere hulpmiddelen aan te vragen).
Dat duurt toch allemaal wel een tijdje...

Maar ik heb wel nieuws wat de CI betreft! Ik sta EINDELIJK op programma 4! Ik denk dat dit nu eindelijk stabiel is, ik maak al zo'n 3 weken gebruik van dit programma en tot nu toe heb ik nog geen last gehad van zenuwpijnen. Je moet het dus echt heel veel tijd geven, ik heb het maar verzet naar programma 4 wanneer ik merkte dat programma 3 echt stil begon te worden, daarna heb ik de volume langzaam aan opgebouwd en nu is het goed!
Ik denk dat ik in de krokusvakantie nog eens naar een fitting zal gaan, maar niet meer om luider te gaan, maar om de verschillende programma's in te stellen.

Nog elke dag ontdek ik nieuwe dingen, zo ontdekte ik maandag (toen ik eindelijk terug op peda was na 4 maanden afwezig te zijn) dat het kookfornuis piepgeluidjes maakt als ik aan de knopjes zat...Hopelijk zag niemand mij zoeken achter dat geluid en uiteindelijk zat te luisteren aan het fornuis:'D

Ik ga nog elke week naar de revalidatie bij Karen en Marleen, maar nu het terug school is, staat het weer even op een laag pitje door mijn uurroosters. Het gaat nog steeds goed en ik krijg het gevoel dat ik niet veel meer kan verbeteren....
Natuurlijk maak ik nog altijd de klassieke fouten zoals s t p k, waarbij ik het verschil niet hoor. Maar dit is normaal omdat deze zich allemaal bevinden op dezelfde toonfrequentie. Als je de context kent of kan liplezen, dan weet je direct welk woord er gezegd wordt. Je hebt dit met verschillende letters zoals n en ing, v en f, z en s en omdat v en z nog eens op dezelfde toonhoogte zitten, kan je deze ook nog gaan verwarren. Zo hoor je dan vee terwijl het zee is, maar eens je weet welke "valkuilen" er zijn, kan je al snel het juiste woord vinden.
Gelukkig praat iedereen natuurlijk in zinnen! :-p

Voor onze nijntjes is het nieuwe jaar alvast goed begonnen! Ze wonen nu samen in hun huisje! :D En ze genieten enorm van elkaars gezelschap! Fijn dat zij nu ook saampjes gelukkig zijn :D




Geen opmerkingen:

Een reactie posten