donderdag 25 juni 2015

De reis naar Turkije

Zoals ik in het voorgaande bericht al schreef, zal ik jullie wat op de hoogte houden van alles en nog wat dat er gebeurt is in het voorbije jaar :-)

Vorig jaar gingen ik en Niels samen op reis naar Turkije, onze eerste verre reis samen. Natuurlijk was mijn CI ook mee, gelukkig moeten we daar geen vliegtuigzitje voor betalen ;-)

Wat had ik allemaal zeker bij me:
  • De Patient-identificatie kaart, dat je altijd bij je koffertje krijgt waar er op vermeld staat dat je niet onder een scanner enz... mag.
    (Eigenlijk moet je dit ALTIJD bij je hebben ongeacht waar je gaat...dus stop deze maar veilig in je portemonee ;-))
  • De beknopte handleiding van de geluidsprocessor en de afstandsbediening
    Je weet nooit wanneer deze van pas zou komen!
  • Het doosje van je CI
  • Oplader met kabel van je afstandsbediening, kijkt altijd eens na welke stekkers het zijn in het buitenland en neem de juiste mee!
  • Oplader van je CI-batterijen
  • Cover van je CI, ik heb 1 meegenomen...je weet nooit wanneer deze van pas zou komen? 
  • De aquacase heb ik ook meegenomen...wel nooit gebruikt...denk dat ik nooit over die drempel heen ga geraken :-p
  • Gewone hoorbatterijen
  • Oplaadbare batterijen
  • Batterijhouder
  • Het stylo-schroevendraaier van Cochleair zodat je gemakkelijk overal bij kan op je processor
  • De droogdoos
  • De afstandsbediening
  • Kabeltje van de mp3, kon ik wat naar muziek luisteren aan het zwembad!
Hoe was de reis zelf?

De vlucht was geen enkel probleem, zowel in het heen en terug gaan.
Wanneer ik het kaartje toonde en het uitlegde, werd ik naar de overkant van de machine gebracht en werd ik daar gefouilleerd zoals een echte crimineel, stoer hé :-D
Maar natuurlijk was het altijd in orde :-)

Aangekomen in land van bestemming was alles tip top in orde! 
Heb zo genoten van de reis, allerlei geluiden terug gehoord en wat ik vooral tof vond, was het moment dat de muezzin vanuit de minaret in een moskee de oproep deed tot het gebed, dit heet eigenlijk de azan. Zoek het gerust eens op!
Dit geluid had ik al zo lang niet meer gehoord, maar vond ik altijd zo speciaal.

Daarnaast had ik wel gehoopt dat ik m'n Engels kon toepassen in Turkije, maar we zijn beland in een hotel waar er amper Engels werd gesproken :-p
Maar ik vond de drempel om ergens naar toe te gaan op uitstap veel minder groot...ik denk moest ik mijn CI niet hebben, dat ik mezelf de hele tijd zou terugvinden aan het zwembad :-)
Ik had minder schrik dat ik qua communicatie in de problemen zou zitten op reis.

Enige nadeel van de CI: een pet dragen was niet zo evident :-p

Hieronder nog een vakantiekliekje van ons beiden :-D




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten