vrijdag 7 maart 2014

Duracelloortjes of Duracellbatterijen? ;-)

Ondertussen heb ik eens mijn niet-herlaadbare batterijen opgestuurd naar Cochleair om te kijken of er iets mis mee was.
Daar kregen we te horen dat er iets mis was met de elektronica van de batterijenhouder en dat ik beter een nieuw batterijenhouder zou aanschaffen.
Ja, aanschaffen, zelf kopen dus.
Op de batterijen (ongeacht niet of wel herlaadbaar) is er maar 1 jaar garantie, terwijl er een wettelijke garantieperiode is in Belgiƫ van 2/3 jaar (weet het niet meer juist xD)....

Daarnaast vonden we het ook raar dat er niet vermeld was, wat er juist aan is. Want mijn papa kent immers wat van elektronica en had dit graag geweten, zeker als een nieuwe €120 kost.

Maar er was nog een bedenking.
Nu met mijn herlaadbare batterijen, had ik al eens geschreven dat ze zo kort meegingen en heb ik dit eens laten checken bij de laatste fitting.
Tot op heden gaan deze batterijen nog niet lang mee (kleine 4u, grote 8u), dus ik moet regelmatig wisselen tijdens de dag.
Gelukkig werk ik met kinderen die een CI dragen en kan ik, wanneer het nodig is, daar m'n batterijen opladen.
Als ik echter naar een ander programma ga, het oude programma, verdubbeld de batterijduur!
Dus eigenlijk kunnen de batterijen mijn duracelloortjes niet meer aan :-)

Met dit in het achterhoofd, zou het kunnen zijn dat die niet-herlaadbare batterijen mijn duracelloortjes ook niet aankunnen en kan het mogelijks weggesmeten geld zijn dat ik een nieuwe batterijhouder aanschaf...
Zal dus nog wat onderzoek moeten doen van hoe een normale batterijhouder werkt en welke spanning deze heeft!

To be continued !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten