donderdag 29 november 2012

Mijn "nieuw" leven.

De problemen met mijn oortjes zijn al over, precies een tijdelijke "fase"geweest, OEF! 
Ik kan nog steeds niet luider dan programma 3 en soms is programma 3 nog altijd te luid. Maar daar kan ik zeker mee leven. Misschien over een paar maand wel haalbaar ;-), maar nu ben ik al heel blij met wat ik nu al kan horen.

Nu ben ik al 5 maanden een CI-draagster...en een trotse CI drager!
Ik herleef weer in mijn "luidruchtig" wereldje, maar die wereld is goed voor mij!
Alle geluiden die ik al lang niet meer kon horen, of het was in mijn hoofd (auditief geheugen) worden nu eindelijk allemaal echt waargenomen.
Alle geluiden die mij nu ergeren bv. de ps3 van mijn vriend die lawaai maakt, neem ik er maar bij...ik kan het nu horen! Dat is mij al veel waard.
Alle muziek die ik nu tot de details kan horen! I JUST LOVE IT!
Het gekonkelfoes van mijn vriend als ik weer op zijn zenuwen werk, de urenlange telefoontjes met mijn pa,...ik zou het niet meer kunnen missen.

Ik volg nu al een paar weken de documentaire "Ik Leef Verder" op één.
En ergens herken ik mezelf er wel in dat je na een transplantatie opnieuw gaat leven, voor hen met een goed gezondheid, maar voor mij met geluiden die voor de rest van mijn leven blijven!
Gedaan met schrik dat ik doof zou kunnen worden, want ik ben het nu toch. Geen verdriet meer dat het achteruit zou kunnen gaan met mijn gehoor, meer achteruit gaan dan nu kan het niet meer. Doof maar toch kunnen horen...als ik dit allemaal had geweten, hoe het bij mij ging zijn met een CI, hoe het zo goed kan gaan om te horen met een CI...dan had ik mezelf al heel wat traantjes en verdriet bespaard.
Toch ben ik ook blij om dit verdriet te hebben moeten meemaken, de vele teleurstellingen,...pas dan besef je wat je nu hebt en kan ik nu zeggen: ik ben niets verloren.

Ik loop nu al 2 maanden stage in Klavervier, een tehuis voor niet-werkenden met een meervoudige auditieve beperking. Voor mij is mijn beperking nu een verrijking voor de voorziening en voor de bewoners en mijn CI is voor mij een verrijking die ik eeuwig zal koesteren.

Ik ben blij met mijn nieuw (elektronisch) oortje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten