dinsdag 25 juni 2013

Oralisme VS. VGT

Een tijdje geleden werden ik en Karen gevraagd door Dirk Van der Cruyssen om eens mee te werken aan een kunstwerk van iemand die in de kunstacademie zit van Oostende.
Het ging om een kunstwerk dat handelde over taal, dus was er een geschreven stukje, stukje in braille, stukje puur op liplezen en een stukje in gebarentaal.

Dit werd allemaal op 1 zuil gezet op de 4 kanten.
Afgelopen vrijdag werden we uitgenodigd in de kunstacademie om het resultaat te bekijken. Het is echt mooi geworden!
 






Karen diende een stukje van een gedicht voor te lezen zonder stem en ik in gebarentaal, we werden elk apart gefilmd.


Dit was het stukje:

Je keek weer net als vroeger vol geheimen
Ondertitels waren er niet bij
Nog altijd weet ik niet wat je wangen vochtig maakte
Tranen van herfst of druppels van verdriet
Mij deed het denken aan het feit dat oralisme en VGT toch bij elkaar passen want ondanks deze talen, komen ik en Karen nog altijd zo goed overeen en hebben we elkaar veel te danken. Karen kan ik elke dag bedanken voor alle woorden die ik kan uitspreken en Karen zou mij elke dag kunnen bedanken voor al die mooie jaren en kwebbels die we samen hebben gedeeld en het rolmodel dat ik nu zou kunnen zijn voor andere kleine dove/ slechthorende kindjes.


De foto van het kunstwerk zal ik er nog wel eens bij zetten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten