woensdag 3 april 2013

De Finish!

Hoi hoi!
Ook alweer lang geleden dat ik nog iets geschreven heb, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat nu alles stabiel is en geen nieuwigheden meer gebeuren xD

Even alles op een rijtje:

De laatste 2 maanden ben ik eigenlijk amper nog naar de revalidatie geweest, vrij druk met school ook, maar de voorbije dagen ben ik 3 keer gegaan en heb ik ook aangegeven dat ik denk dat ik niet meer verder kan revalideren, dat ik eigenlijk op mijn grens gekomen ben.
Zo gezegd zo gedaan, even een testje gedaan vandaag!
We hebben nog eens dezelfde gedaan zoals die van op 4/09/2012 en het resultaat mag er zijn! Ik scan de resultaten wel eens en zet ze er wel eens op binnenkort! :-p
Maar gemiddeld heb ik een resultaat van 90% spraakverstaan met de CI! TOPPIE :D
Meer kunnen we echter niet halen omdat je altijd de vaste foutjes hebt zoals p-t-k,...
Karen zei al onmiddellijk dat ik geluk heb want ze zei de dag ervoor nog tegen Marleen dat ze me niet laat gaan als ik minder haal dan 90%...












Vervolgens zei ik tegen Karen dat ik die overige 10% wel weet te redden met liplezen, waarop ze zei dat je waarschijnlijk 60% gaat liplezen van alles wat je hoort.
We hadden echter nog heel wat tijd over, dus wouden we dit eens testen :-p Weer dezelfde lijst, het is wel een lijst met ongeveer 80-100 korte woordjes op dus kan dit onmogelijk onthouden hebben xd, maar dan zonder stem en puur op liplezen verstaan wat Karen zei, daarop haalde ik wel 80%, dik in de sjakosj é! :-p 

Wat betreft het bellen: de rekeningen zijn nog altijd voor pa :-) en jammer genoeg (voor hem) lukt dat bellen steeds beter (bellen in de auto terwijl mijn vriend rijd lukt ook al vrij vlot).
Wat betreft het horen van de radio: dat is toch irritante reclame + ik hoef niet 10 keer op een dag hetzelfde nieuws te horen xD


DUS: de revalidatie zit erop! Blij dat het zo'n vaart is gegaan, met zulke goede logopedisten en die ook erg flexibel geweest zijn voor mij!
De zovele ochtendzoentjes van de 2 keppetjes
Ook erg opgelucht dat ik een goeie keuze heb gemaakt op 25/06/2012 en dat ik zo'n 10 maanden later op een miniem van revalidatiemomentjes eigenlijk zulke resultaten behaal...En dit allemaal dankzij de fantastische steun van mijn hele familie, vrienden en men deugnieterige nijntjes maar die o zo goed voor me zorgen :-p




en natuurlijk de onvergetelijke revalidatie bij Karen en Marleen!
Maar vind het ook jammer dat het nu wel definitief gedaan is met onze koffiekletsen :-(
Tenzij ik over een paar jaar met m'n kinderen terug aan hun deur sta om hen gehoortraining te geven :-p

Maar morgen zal ik even voor hen iets doen: een spreker zijn samen met nog 3 andere mensen die een auditieve stoornis hebben voor ouders van dove/slechthorende kindjes om ze even te laten weten dat ze hun kind een kans moet geven om hen te laten doen wat ze willen doen en hen motiverend daarin, ze zien als kinderen die echt vechten en zelden opgeven en vooral, dat ze evenveel kunnen behalen en waard zijn of een "normale" mens :-)
Eigenlijk mogen ze best trots zijn op hun kleine meid of jongen, ze hebben een heel levensgeschiedenis vanaf kleins af aan, maar groeien vaak uit tot prachtige mensen die weten wat ze willen, die ervoor gevochten hebben ook al is het niet altijd zo gemakkelijk!
Nu kan ik toch zeggen dat een kindje met een auditieve stoornis meer waard is dan een normaal kindje: het heeft enorm veel wilskracht en veerkracht om er elke keer opnieuw te staan!
Nu even de ouders dat duidelijk gaan maken morgen :-) xD


Verder zei Dr. Forton ook dat mijn blog crimineel goed is!...Roeselaars zeker xD
Maar ook bij hem moet ik nog eens binnen springen om mijn andere programma's eens uit te testen.
Ik zal nu niet meer luider gaan, het heeft heel lang geduurd vooraleer ik eindelijk op programma 4 aangenaam kon horen, dus het is goed voor mij zoals het nu is.

De revalidatie is nu ten einde, maar ik zal nog steeds blogberichtjes zetten, want horen met een CI is voor de rest van je leven en nu ontdek ik nog altijd nieuwe geluidjes.
Indien jullie een idee hebben over een onderwerp waar jullie graag iets meer over willen weten van mij, mogen jullie gerust een berichtje sturen, ik maak met plezier daar dan een berichtje over op mijn blog :-)

2 opmerkingen:

  1. Snif, snif..., enkele tranen...
    Eindelijk de meet bereikt?
    Het is een waar gevecht geweest, voor alle betrokkenen, maar vooral voor jou Laurien.
    Twijfel..., hoop...., doorzetten..., moe..., vooruitzichten..., teleurstelling..., vechten...., HOERAA !!!

    Hier hebben we vastgesteld dat doven ook goede kansen hebben, met de juiste steun, begeleiding en inzet.

    Hopelijk helpt deze blog veel mensen door hoop te geven en hun doel te bereiken.

    Proficiat Laurien
    Dank aan alle begeleiders en dokter Forton


    De papa van Laurien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verdorie, nu heb ik ook wat tranen gekregen...lukt je toch altijd!

      Heb ook heel veel te danken aan jou papa, dat je er was voor mij, al die kilometertjes naar Roeselare, alle telefoontjes die we stap per stap oefenden, je interesse in hoe alles verliep maar vooral, je oneindig geloof in mij :-)

      ^En dat is ook belangrijk, een familie die je de kans biedt om zelf keuzes te kunnen maken en daar 100% achter te staan :-)

      Verwijderen