zaterdag 13 oktober 2012

De 1ste week stage met een CI!

WAT EEN OPLUCHTING!!!!

De eerste stagedag ging onmiddellijk van start met een vergadering, waar ik ook een verslag van moest opmaken
Maandag had ik meteen al een vergadering waarvan ik ook een verslag moest maken...dus al een big test van de eerste keer xD
Normaal kon ik gerust een tolk vragen, maar na 3 weken tolken te hebben gezien (ze doen het echt super dat wel!) wou ik de klus toch eens op m'n eentje klaren :-p
Zelf vond ik het wel meevallen om het verslag op te maken, alleen zijn die vergaderingen altijd zo interessant om bij te wonen omdat je dan zo allerlei nieuwe visies leert kennen van andere opvoeder-begeleiders, hoe zij een bepaald gedrag zien,...
Nadeel: je vergeet dat je nog een verslag moet maken!
Gelukkig kon ik nog redelijk goed volgen en toch nog wat neertypen, daarna heb ik het verslag van een medewerker bekeken en mijn verslag wat aangevuld/ verbetert, maar ik had blijkbaar niet meer zoveel aan te passen! :-D

De dagen erop ging het ook al heel vlot! Ik voel me ook wat zekerder in mijn vel op de stagevloer, ik kan gemakkelijk gesprekken volgen tussen de begeleiders, op een afstand horen wat ik nog moet doen zoals bv. "Kan je de koffie al klaarzetten voor de bewoners?" terwijl ze een heel eindje van me staan, maar het belangrijkste van alles vind ik dat ik nu sommige bewoners nu heel goed kan verstaan terwijl dit vorig jaar niet was...dit belemmerde me toen echt in het leggen van contact met deze bewoners.

Ook de medewerkers zijn heel benieuwd hoe alles is gegaan van revalidatie e.d.
Kortom: een SUPERWEEK !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten