zaterdag 13 oktober 2012

Frequentiemodulatie ?

Dit is de afkorting van FM.
Eigenlijk is dat een toestelletje met een micro dat de spreker bij zich houdt en dat jij versterkt hoort met een ontvangertje op je hoorapparaat/CI.

Vroeger had ik dit ook bij mijn hoorapparaten, maar dat was een echte oldtimer xD
Ik had er ook altijd last mee, storing,....

Nu heb ik een FM-toestel op proef om te kijken of dit goed helpt bij mij.
Ik heb een Smartlink van Phonak, op deze link vind je er meer over http://www.phonak.com/nl/b2c/nl/products/fm/transmitters/smartlink_plus/overview.html.

Ik heb het al een paar keer uitgeprobeerd met m'n papa en ik kon hem met de FM toch wel horen tot op de zolder (misschien zelfs nog verder als we een verdieping meer hadden xD). Best wel handig als het etenstijd is :-p. Ook m'n vriend hoorde ik beneden het toestelletje uitleggen aan zijn mama :-p.
In de auto is het ook heel handig omdat je dan geen hinder ondervind van de motor, ruitewissers,...

Nu ben ik deze avond met de FM aan het luisteren naar de TV zelf en hoe kan je dat beter doen dan met X-factor op ITV :-p.
Zelf vind ik niet echt dat het daarmee een groot verschil uitmaakt...je verstaat de commentaren van de jury wel beter, maar de gezongen liedjes verschillen niet veel of je het nu hoort met je CI of FM.
Pittig detail: ik heb nog altijd mijn hoorapparaatje nodig om te kunnen beoordelen of een liedje echt zuiver is!
Bij een mp3-speler heb ik dit niet echt nodig, maar bij ruimtes waar er nog altijd wat achtergrondlawaai is, heb ik nog altijd steun aan mijn hoorapparaten om te horen of iets echt "zuiver" klinkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten