maandag 6 augustus 2012

1ste revalidatie

Wat een raar gevoel was dat om terug in Stappie te zijn!
En al die nieuwe mensen die daar werken :O...Gelukkig zijn er nog een paar die ik herken xD

Natuurlijk een hartelijk ontvangst door Karen en eens vertelt hoe dat juist zit met dat "tuten'. 
Blijkbaar is dat normaal...dat is dus het nieuwe horen en daarin ga je mettertijd dingen in herkennen ook. (raar zeg xD)
We waren dus wel beiden opgelucht dat er dus niks schort aan dat toestelletje xD

We zijn onmiddellijk begonnen met eens na te gaan welke letters ik juist kan horen en waar ik moeilijk een verschil in herken. Blijkbaar zit het daar wel allemaal goed.

De 1ste oefening:
Karen zei de dagen (met een blad voor haar mond zodat ik niet kon liplezen) en ik moest proberen te begrijpen wat er gezegd werd en dit nazeggen wat ik denk dat ze zei.
Is toch niet zo gemakkelijk xD
Vooral vrijdag en dinsdag is moeilijk te onderscheiden van elkaar en het is vooral werken met de letters dat je wel herkent of met de lettergrepen om vervolgens daarmee een woord te kunnen herkennen...dus eerst de kleine dingetjes samenstellen tot je een context hoort.
Bv.: zaterdag en maandag verschillen door het verschil van lettergrepen, vrijdag en maandag hoor je dan het verschil in de r, vrijdag en dinsdag kan je dan onderscheiden door de lengte van het woord nl. vvvrijjj en din.
Kortom: ingewikkeld zeg dat nieuwe horen xD


2de oefening:
Karen zei de maanden van het jaar en ik moest nazeggen wat er gezegd werd.
Dat vond ik al iets gemakkelijker omdat er een groot verschil is tussen bv. december en januari in klank. Maar dan vond ik juli en juni moeilijk te onderscheiden! xD
En wat ook moeilijker is: bij de dagen heb je 7 mogelijkheden die je kan onderscheiden en soms amper verschillen, bij de maanden zijn er 12 mogelijkheden....veel meer "keuzes" in woorden dat je zou kunnen herkennen :'D

3de oefening:
Nu hetzelfde zoals voorgaand, maar met cijfers
Dat was al heel andere toebak...opeens stuk of 50 mogelijkheden! :'D
Dit ging al wat moeizamer.

4de oefening:
De maanden gecombineerd met cijfers.
Daar ging het al beter om de maanden te herkennen, de cijfers waren al moeilijker.

Besluit:
Volgens Karen goed bezig en op een "normaal" niveau!
Oef, wat een geruststelling!

Nu ga ik die mensen hier in huis eens gaan ambeteren met 'herhaal je dat eens?" xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten