donderdag 30 augustus 2012

4de (probleemoplossende) fitting

Gisteren had ik dus een afspraak in Roeselare voor een nieuwe fitting om de problemen op te lossen.

Het was dus inderdaad omdat de elektrodes te luid stonden en mijn gehoorzenuw vind dit dus niet zo fijn :-p
Ik heb ook eens gevraagd of het schadelijk kan zijn voor je gehoorzenuw als je die steken hebt...uit schrik heb ik immers 4 dagen mijn CI niet gedragen...
Het is eigenlijk niet schadelijk. Tijdens de operatie worden er testen afgenomen of de elektrode goed werkt, daarbij wordt er heel veel stroom gegeven aan de elektrode om te zien of mijn gehoorzenuw daarop reageert...natuurlijk voel ik dat ook niet en weet ik dat ook niet. Daar worden er vervolgens stroomstoten gegeven die veel hoger zijn.
Maar het is niet omdat het niet schadelijk is, dat je ook met pijn moet rondlopen, horen moet nog altijd aangenaam zijn.

De audioloog was wat te grootmoedig geworden (net zoals ik :-p) omdat alles zo vlot ging in de fittingen en revalidatie...mijn oorzenuw was daar dus niet zo mee opgezet xD

De 4 nieuwe programma's:

  • 1ste programma: hetzelfde of de 4de programma van de 2de fitting (ook als back-up indien er problemen zijn)
  • 2de programma: is met 10 elektroden die geactiveerd worden per microseconde (ofzoiets) i.p.v. de gebruikelijke 8 elektroden. Deze is wel wat stiller of programma 1 omdat je echt heel goed alles tot in de puntjes hoort (kwaliteitvoller) waardoor het ook luider klinkt.
  • 3de programma is hetzelfde of programma 2, maar iets luider
  • 4de programma is hetzelfde of programma 3, maar met focus op een persoon die praat (dat klinkt luider en alle achtergrondlawaai is dan meestal wat gedempt)

Nu sta ik op programma 2...Zalig om weer goed te kunnen horen zonder pijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten