vrijdag 24 augustus 2012

3de fitting

Wat was dat een drukke dag gisteren!
Donderdag naar m'n vriend gegaan nadat ik hoorde dat hij dus een ongeval heeft gehad op het werk en de nacht bij hem thuis doorgebracht, de volgende morgen kwam pa achter me om naar de 3de fitting te gaan in Roeselare.

Bij deze fitting hebben ze me eens laten luisteren naar een programma dat minder batterijverbruik vraagt.
Al snel keurde ik die af...alles klonk monotoon en dof.
Het is eigenlijk nogal 'dom' dat ze nu zo'n programma gaan inlassen....de voorbije weken leer je alles opnieuw kennen, je hoort beter, het kwaliteit van horen bij iets neemt toe,.... en dan gaan ze dat ineens afnemen door een besparend programma! Sorry, maar ik geef nu niet meer graag iets af van mijn "elektronisch" gehoor xD
Jaren heb ik "haarcelletjes" moeten afgeven, en daar kon ik niet voor kiezen...nu wel.
Kortom: ze hebben snel weer het oude programma ingesteld xD
Kwaliteit krijgt voorrang op kwantiteit bij mij ;-)
Het snel leeglopende batterij...neem ik er dan maar bij (hé dat rijmt :'D)és

Vervolgens hebben ze nog eens gekeken of ze wat luider konden gaan.
Daar merkte ik dat ze net iets te luid gingen, het is een beetje raar om te vertellen, maar bij elk woord dat er dan gezegd werd, voelde ik precies steken in mijn oor(zenuw)?
Het is precies wat moeilijk om eigenlijk te gaan uitleggen wat ik voelde als ik het nog niet kende...zenuwpijnen heb ik namelijk nog nooit gevoeld dus ik weet niet of het dat is.
Ze hebben het dan ietske stiller gezet en ik had geen pijn meer.

Daarna hebben ze dus een nieuw programma's ingesteld:

  • Programma 1 (bij 3de fitting) is nu hetzelfde als programma 4 (van de 2de fitting), maar is luider.
  • Programma 2 bij deze fitting is hetzelfde als programma 1, maar daar worden er meer sensoren gebruikt nl. 10 en is het geluid ook meer kwaliteitsvoller dan programma 1, waarbij er 8 sensoren worden gebruikt.
    Nadeel: batterij loopt rapper leeg
  • Programma 3 is de zoomfunctie van programma 1, dat wil zeggen dat je hier meer kan focussen op een een-een gesprek als er veel lawaai is.
  • Programma 4 is de zoomfunctie van programma 2

Tussenin stelde mijn pa heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vragen, gevolg: we zaten daar wel 2,5u terwijl we meestal na een half uurtje al klaar zijn xD
Er was ook een stagiaire aanwezig, dus pa kon ook al veel bijleren daardoor :-p
En ondertussen zat ik maar rond te gapen want verstond er geen bal van met dat mijn CI niet aan was --"

De volgende keer zou ik dus moeten laten weten welke programma ik het liefst heb van 1 en 2 en zouden we normaal gezien oftewel nog luider gaan of worden de vaste programma's ingesteld zoals telefoon, muziek, zoom en normaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten