dinsdag 7 augustus 2012

2de revalidatie: latje hoger

Hoipiepeloi!

Gisterenavond heb ik nog eens met papa wat geoefend wat Karen heeft gedaan.
Dat ging al heel goed! We hebben er bij de dagen van de week gisteren, morgen en overmorgen aan toegevoegd. Dat ging ook vlot.
We hebben dan eens de dagen van de week in het Engels gedaan, aangezien we hier in een multiculturele samenleving wonen xD (vriendin van papa is Engelse dus we spreken vaak Engels hier). Dat ging ook heel goed!
 Uiteindelijk slappe lach gehad met pa xD
"Ja Laurien, we gaan eens de dagen van de maand doen eh"....(effe checken...heb ik da wel juist verstaan xD).
"Wa zeg je pa?"
"De dagen van de maand"
"Bedoel je niet de maanden van het jaar?"
"Eh...ja..."
XD
 
Vandaag m'n 2de revalidatie gehad.
De volgende oefeningen stonden op het menu xD:

1ste oefening: De landen van Europa overlopen.
Dat ging ook nog goed, Zweden kon ik nogal moeilijk verstaan xD
Al de rest ging vrij vlot. Ik merk wel dat het precies beter is van eerst alles te overlopen met liplezen erbij en daarna de woorden af te lezen zonder te liplezen.

2de oefening: De landen van Azië
VIETNAM!!!! wat een moeilijk woord om te horen!
Best ook wel een opfrissertje voor m'n Aardrijkskunde....

3de oefening: De landen van Amerika
Daar was ik toch best nog fier xD Ecuador is nog niet zo simpel om te horen, maar had het toch meteen juist :D

4de oefening: Afrika
...Dat was een ander paar mouwen...ken bijna amper iets van Afrika :'D Madagaskar...sjeee verstaat da eens :'D

5de oefening: De provincies in België
Ik denk dat, moest ik beter opgelet hebben in de lessen over België...Dat deze oefening me beter vergaan zou zijn xD
Na een "opfrisstertje", kon ik de landen alweer herkennen :-p

6de oefening: De steden in België (West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg)
De andere steden heeft ze niet meer gedaan omdat ze waarschijnlijk merkte dat ik er niks van bak xD
Je hebt dus wel wat "kennis" nodig om te kunnen onderscheiden dat bv. Oudenaarde dus niet in West-Vlaanderen ligt xD
Dat ging al wat moeilijker, ik kon enkel West-Vlaanderen goed :'D de rest was meer gissen naar wat ik hoorde :'D

7de oefening: zinnetjes over het verkeer, het weer, vakantie
Dat ging ook nog redelijk, eens je wist hoe een zin ongeveer klinkt, lukt dat al beter.


Ik heb zelf nog de blaadjes meegekregen van deze oefeningen...ga eens thuis mijne pa en vriend gaan ambeteren xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten