zaterdag 4 augustus 2012

Terug van Duitsland- programma 4

Hoi!

Bij m'n oma had ik dus geen enkel internet of heel zelden met via m'n gsm dan wel, maar dat wordt ook een dure grap op den duur xD

Op 1/08 ben ik overgeschakeld op programma 3 en gisteren naar programma 4.
Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil tussen die laatste 2 programma's buiten dat het tuten wat luider is de eerste dag en ik vermoed dat dit inderdaad te maken heeft met mijn gehoorzenuw die dat tuten doorgeeft omdat het die hoge tonen al lang niet meer heeft gehoord en dat dit dus verminderd naargelang de dagen dat je op een bepaald programma staat.

Wat ik wel erg "vervelend" begin te vinden is de grote afwezigheid aan lage tonen...
Ik ben nu een 4-tal dagen op bezoek geweest bij m'n oma in Duitsland samen met men vriend. Haar kennende in haar manier van spreken, zijn dat allemaal lage tonen (ze spreekt ook heel luid). Daarvan kon ik net 'iets" van horen, maar verstaan was me da nog niet echt precies xD.

Hoge tonen "hoor" ik al af en toe wel een beetje, als ik al een paar dagen op eenzelfde programma sta, op dit moment klinkt dit nog allemaal "echo-achtig".

Ik hoop vooral dat met de 2de fitting de lage tonen terug aangezet kunnen worden zodat ik hopelijk terug de klinkers kan horen in woorden want met sch, gr, t en nog wat van dat "speekselspuwende" medeklinkers-geluiden, kan ik niet echt iets verstaan xD

Over 2 dagen is het weer tijd voor de traditionele therapie op de maandag met Karen!
En daarna volgen er nog ettelijke dagen aan revalidatie....
Nu ik terug ben van Duitsland, begin ik alweer te piekeren (tijd dus om iets op te zoeken om m'n gedachten te verzetten...misschien eens mijn cursussen op orde steken van vorige jaar ...???? xD) wat juist de revalidatie zal inhouden....
Begin me al beelden te vormen van autootjes, olifantjes,.... die geluiden maken en waarop ik ga moeten zeggen wat het is...hopelijk is dat geen waar anders schaf ik me zo'n piano aan met dierengeluiden of weet ik veel wat xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten