vrijdag 24 augustus 2012

5de revalidatie

Kort na de 3de fitting had ik al mijn 5de revalidatie.
Deze keer was het niet bij Karen, maar bij Marleen.

Marleen ken ik ook al heel wat jaren, ik volgde altijd revalidatie bij haar op de donderdag en de laatste jaren de woensdagnamiddag.
Natuurlijk hebben we eerst een babbeltje gehouden! :-p

We zijn dan begonnen met de oefeningen:

  • 1ste oefening:
    Marleen gaf mij een blaadje waar er telkens een reeks van 4 woorden stonden, deze woorden verschilden met elkaar door de lettergrepen.
    De bedoeling was dat zij elke keer een woord ging zeggen en dat ik haar moest nazeggen.
    Ondertussen kreeg ik een blad voor mijn neus met de woorden die gezegd zouden worden.
    Persoonlijk vond ik dat precies te gemakkelijk....daarom keek ik maar de andere kant op van het blad en luisterde ik gewoon naar wat er gezegd werd en als ik het echt niet wist, dan spiekte ik maar...dat gebeurde niet veel xD
    Na elke reeks werd er een nieuw reeks ingevoerd om zo het aantal woorden met dezelfde lettergrepen te laten toenemen waardoor het moeilijker werd omdat je dan echt zou moeten focussen op wat je hoort en niet meer op het aantal lettergrepen.
    Ik denk eerlijk gezegd dat ik dat stadium al voorbij ben....bij de weekdagen telde ik nog de lettergrepen, maar nu doe ik dat al lang niet meer en let ik op wat ik hoor....Ik heb daar eigenlijk heel weinig fouten bij gemaakt enkel bij de woorden peer en deur, het onderscheid tussen E en EU is toch wel moeilijk te horen en aangezien het beiden eindigt op R kan je daar ze ook al moeilijk onderscheiden, dus er was nog maar 1 mogelijkheid: luisteren of het begon met een D of met een P...als je niet kan liplezen is dat toch wel heel moeilijk te horen :'D
  • 2de oefening: 
    Hierbij volgde Marleen dezelfde werkwijze als bij oefening 1, maar van deze keer waren het allemaal korte zinnetjes zoals bv.: stop ermee, zit neer, waar ben je, wie ben je, is er daar iemand,.... en kreeg ik ook een blad voor mijn neus met de mogelijke zinnetjes, ook hier waren de zinnetjes gebaseerd op het lettergrepensysteem...maar ook hier merkte ik snel dat ik me daar eigenlijk totaal niet op focus...
    Gevolg: geen enkele fout gemaakt.

Nu nog even wat algemene dingetjes:
Woensdag heb ik eens geprobeerd te bellen, ja...Twas een noodgeval. Ik wou mijn vriend bereiken nadat ik het nieuws had gehoord dat hij een ongeval had op zijn werk.
Eerst heb ik eens geprobeerd met mijn HA, maar dat klonk zoooo stil dat ik maar zei tegen mezelf: "Foert....ga het eens proberen met mijn CI, ga waarschijnlijk geen bal verstaan, maar kga zen stem wel al horen xD".
Dan heb ik het maar eens geprobeerd met mijn CI...verdorie, is dat luid zeg!!!!  :'D
Kon wel niks verstaan buiten: "spreek een boodschap in na de beep" --"
Ma soit...het is al veel luider of voordien! Je zou haast zeggen dat de persoon die de voicemail doet, gewoon naast je staat!

Verder merk ik ook steeds van mijzelf dat ik constant naga of mijn hoorapparaat wel uit staat als ik iets hoor :'D
Blijkbaar vind ik steeds meer dat alles wat ik hoor met de CI, meer natuurlijker vind (zoals horen met een HA)) en dat ik daarom naga of het wel uitstaat en of ik wel dat hoor met een CI en niet met een HA....raar gedoe zeg :'D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten