maandag 13 augustus 2012

2de fitting

Zo'n 4 dagen was het dus de 2de fitting.
Daarvoor heb ik amper mijn hoorapparaat gedragen omdat ik denk dat dit wel de beste manier is om alles beter te trainen...Al denk ik wel dat mijn "sublieme" liplezen vaak die training in de weg staat :'D

Nu staat alles wat luider, op ongeveer een gehoorverlies van 60 dB.
Daarvoor stond ik op iets van 80dB.
Ook nu opnieuw zijn er 4 programma's ingesteld die telkens luider gaan.

Er zijn nu allerlei geluiden die nu veel luider klinken, zoals de wind, vliegtuigen,...
Een hond die je knettergek maakt met zijn geblaf....
In het begin is het nogal luid, maar je went er eigenlijk vrij snel aan.
Er is wel constant geluid te horen eigenlijk.... en dat is toch wel even gewoon worden als je soms toch nog kon genieten van de stilte die er was.

Op vlak van spraakverstaan merk ik nog niet zoveel verbetering.... het is nog altijd "decoderen". De nagalm dat ik hoorde is al iets minder, maar nu hoor ik meer gekraak :'D (en zo is er altijd iets).
Omgevingsgeluiden herken ik wel vrij goed, deze klinken ook in grote mate "natuurlijk".
Paar dagen later...nog altijd last van die nagalm xD

Enkele dagen geleden ben ik eens naar de Paulusfeesten geweest met mijn papa, er was een groep die hij graag wou zien.
Het beluisteren van de muziek viel wel mee...toch is het wennen.
Je kan wel bepaalde "muziekinstrumenten" wel onderscheiden van elkaar zoals bv. een elektrisch gitaar en drumstel. Maar de zang kan je moeilijk horen....daar merk je amper een verschil tussen het gezang en een elektrisch gitaar xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten