zondag 19 augustus 2012

Fitting 2: Programma 3

Pfoe, een update!

Ja ja xD het heeft zich wat laten wachten deze update...maar het is ook zo'n mooi weer + mijn kamer moest opgeruimd worden --" :-p

Ondertussen sta ik al een paar dagen op programma 3 en eerlijk gezegd op vlak van "volume" merk ik geen groot verschil op met het vorig programma.
Maar op spraak wel. Bij de 1ste fitting en begin van 2de fitting vond mijn pa dat ik vrij monotoon, traag en stil sprak. Waarschijnlijk was dit omdat ik alles al zo luid vond en dat ik aan de hand van wat ik allemaal zei, zo bepaalde woorden wou leren en zo in mijn auditief geheugen te krijgen.
Mettertijd is dit verbetert en is er ook weer wat intonatie en spreek ik ook weer wat rapper.

Het herkennen en horen van omgevingslawaai is hetzelfde gebleven met het vorige programma.
Muziek beluisteren is nog altijd een hele opgave (tis allemaal kattegejank met die CI)...hopelijk verbetert dit nog! Normaal gezien worden er verschillende programma's ingesteld bij de 3de fitting zoals bv: gericht luisteren, muziek,...

Op vlak van communicatie gaat het met kleine stapjes vooruit. Mijn papa kan ik al vrij goed verstaan als ik hem niet aankijk...toch is het moeilijk voor ons beiden om elkaar niet aan te kijken.
Mijn pa heeft de gewoonte van te stoppen van spreken als ik hem niet aankijk omdat hij dan weet dat ik niet luister (alez vroeger met hoorapparaten ging dat niet meer) en nu is het juist de bedoeling dat we dit een beetje afleren.
Deze week is de Engelse zus van Sandra (papa zijn vriendin) en haar dochtertje op bezoek bij ons. Ze blijven hier een weekje logeren.
Ik heb mezelf ondertussen wel al regelmatig erop betrapt dat ik soms gewoon mijn hoorapparaat uitzet om te kunnen communiceren met hen, het gaat precies beter om hen te kunnen verstaan met de CI alleen. Waarschijnlijk omdat dit ook veel meer focus legt op de spraak en dat dit minder sterk is bij een hoorapparaat.
Op een hele dag staat mijn hoorapparaat misschien maar een uurtje aan, dus ik hoor ganse dag door met de CI en dat gaat wel redelijk goed...toch als ik ook nog af en toe gebruik mag maken van liplezen!

Morgen heb ik terug revalidatie!
Bring it on xD
(morgen krijg ik er vast en zeker spijt van dat ik dit gezegd heb...)

Ohja, nog even een foto'tje van de wonde en mijn iets wat langere haartjes (het begint te groeien! xD)
Nu kan ik al meer rondlopen met men haar in een staart, het valt nu niet meer zo op dat het korter is :)




Op vlak van communicatie lukt het al een beetje beter...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten