vrijdag 27 juli 2012

1ste dag na de fitting (hersenbreker xD)

Het tuten is al minder luid (waarschijnlijk omdat ik het al wat gewoon begin te worden), maar het maakt het soms nog altijd moeilijk om iemand anders te verstaan met mijn gewone hoorapparaat omdat het tuten soms zodanig luid kan zijn, dat het alles overstemd.

Ik heb nu mijn gewone hoorapparaat niet aan (het begon te gieten, dus het ligt nu wat te drogen...), dus ik zit nu rond te lopen met m'n CI alleen....heb daar niet echt een veilig gevoel bij xD
Ik heb nu wel ondervonden dat het beter is van af en toe een moment in te lassen waarbij je enkel je CI draagt...

Op die manier hoor ik enkele "dingen" op basis van het getuut dat dan varieert.
Enkele voorbeelden:
  • Regenspatters "horen" door de variatie in het getuut.
    Dit is echter maar mogelijk als je op zoek gaat naar iets in je omgeving dat gelijkt op die "ritme" van getuut en de scherpe geluiden die erbij zijn. Hier gebruik je dan wel je auditief geheugen voor.
  • Gepraat hoor ik op basis van het getuut, wanneer er iemand bij me is, hoor ik dat die praat door de schommelingen in tuten te horen, maar verstaan is nog een andere zaak....dan is het liplezen voor mij
  • Zojuist hoorde ik ook alweer schommelingen in het getuut...maar zag ik niet onmiddellijk iets dat lawaai maakt (Indy zit hier naast me, en zij maakt geen kabaal xD).
    Mijn vriend zat echter wel achter de laptop. Dus ik vroeg hem maar of dat geluid aanstond en hij knikte van ja, dat hij naar filmpjes aan het kijken is op youtube.
    Ik zei dan dat die volume wel luid staat (omdat het getuut zo hoog ging met de momenten)  xD
    Hij zette et dan wat stiller en nog altijd vond ik dat luid. Hij heeft het dan uitgezet en toen werd het stil bij mij :-D. Achter men rug zette hij dat geluid wel weer aan en heb ik hem maar gezegd dat hij me niet moet bedotten xD
    Nu heeft hij oortjes aan en hoor ik hem lachen terwijl hij kijkt naar filmpjes (hij zit al 2 dagen naar van die grappige tekenfilms te kijken op youtube.
  • Ook het getyp op mijn laptop hoor ik, voor mij is dat het meest duidelijke geluid eigenlijk, het klinkt bijna hetzelfde of met mijn rechteroor, alleen zit er zo meer een...echo-achtig iets op, waarschijnlijk is dat nu voor mij echo, omdat het misschien nu gewoon scherper klinkt of dat ik gewoon ben?
Kortom: alles wat ik nu hoor zijn eigenlijk soort van schommelingen in dat continue getuut, dus dat is niet onmiddellijk herkenbaar voor mij, tenzij ik op zoek ga naar iets dat lawaai maakt dat gelijkt op het ritme van die schommelingen in getuut


Wat ik me wel afvraag is het volgende:
Morgen moet ik overschakelen naar programma 2, dat is dan nog wat luider. Maar ik hoor nog altijd dat getuut? Moet ik daaruit dan besluiten dat ik programma 1 nog niet gewoon ben of? Of is het de bedoeling dat je steeds meer kan waarnemen en misschien ook duidelijker per programma, waardoor je dan een stapje hoger mag gaan?

Ikzelf heb zo de indruk dat, naarmate je oren het "tuten" gewoon wordt, je meer variaties kan herkennen en hierdoor ook geluiden kan horen. 

PS: dat afstandsbediening dat ik erbij krijg, is toch maar een raar ding xD Heb de neiging om ernaar toe te kijken alsof het een GSM is :'D

INGEWIKKELD ALLEMAAL xD


Op vlak van comfort...
Ik vind het zelf niet zo "aangenaam" dragen. Mijn oor is precies wat stijfjes.
De processor hangt normaal gewoon aan je oor met behulp van elleboogjes, maar ik vind dat zo onbetrouwbaar en onveilig, dat ik liever er een oorstukje aan hang.
Zo gezegd, zo gedaan: men oud oorstukje erop gezet.
Probleem: de elleboogjes zijn zodanig lang, dat het oorstukje eigenlijk te laag hangt, waardoor het oorstukje duwt op m'n oorschelp en dat de processor wat te hoog staat...hierop moet ik toch wel nog een oplossing op vinden...ofwel een kleiner elleboogje bestellen of een oorstukje vragen met wat groter buisje zodat ik geen verbindingsbuisje meer moet gebruiken en dat het er mooi op past....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten