zaterdag 28 juli 2012

Een "actieve" voormiddag

Nu mijn rechterhoorapparaat naar de knoppen is, ben ik wel verplicht om alleen te horen met een CI.
Maar het werpt zijn vruchten af!

Ondertussen heb ik het verzet naar programma 2.
Ik merk steeds meer dat ik wel geluiden kan herkennen, maar enkel als ik ze maak m.a.w. als ik de geluiden zelf produceer, herken ik ze vrij vlot tussen al dat getuut. Als ik iets hoor en ik maak niet zelf het geluid, moet ik toch nog vaak zoeken wat het is. Vandaar dat ik soms eens vraag aan men vriend is er ier iets van lawaai?

Deze morgen heb ik hier wat gestofzuigd (een van de katten had rommel gemaakt --"), wat een oorverdovend lawaai is me dat! :o
Maar desondanks dat lawaai kon ik wel met de CI horen dat ik bv. tegen een stoel zit, de stoelen verplaats,.... dus dat is wel al goed denk ik....

Ook de vaatwasser legen was een heel avontuur, het is echter nog niet mogelijk om zo het verschil te horen tussen bestek dat tegen elkaar kletst of borden die tegen elkaar botsen, maar ik hoor wel dat er "iets" gebeurt.

Het meest herkenbare geluid voor mij is tot nu toe getokkel op het toetsenbord, de trappen opgaan en op parketvloer lopen met teenslippers xD

Ik heb zojuist eens een muziekje opgelegd: CĂ©line Dion- My heart will go on.
Dat was het eerst dat me binnenschoot en waarvan dak de tekst wel helemaal vanbuiten kan.
....
Wat een geluid zeg :'D Het melodie wordt precies met een blokfluit gespeeld met wat stof in :'D.
De gezongen tekst kan ik op een of andere manier wel herkennen!
Wat ik erg positief vind is dat ik de volume steeds lager kan zetten en toch nog het kan horen! Met mijn hoorapparaten was dat gewoon niet haalbaar!!!!

Het meest herkenbare liedje voor mij op dit moment is toch Madonna- La Isla Bonita, waarschijnlijk omdat er daar redelijk wat ritme in zit waarop ik kan terugvallen.

Kortom: alleen thuis zitten en zoveel mogelijk kabaal maken is de boodschap denk ik :-p, op die manier kan je al heel wat dingen zelf leren en herkennen.
Vooral herkennen is denk ik belangrijk, onderscheiden is nog niet mogelijk....misschien later wel :-)

Begin alweer m'n courage terug te vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten