woensdag 19 september 2012

1ste les met gebarentolk!

Vandaag heb ik de hele dag les kunnen volgen met behulp van een gebarentolk.
Iets wat voor de meeste doven een alledaags fenomeen is, maar voor mij toch iets helemaal nieuws!
Heel wat gepieker of ik er iets van zou kunnen verstaan ook...ik ken wel VGT, maar niet ZO goed xD

Al bij al is het eigenlijk heel goed meegevallen! Ik kon alles vlot volgen en kon dan vervolgens ook notities nemen (weliswaar blind typen op de laptop), op die manier had ik toch een gevoel van "nuttigheid" i.p.v. dat ik daar maar zit. Kheb wel compassie met de saaie vakken die ze vandaag moesten tolken voor uren aan een stuk xD
En natuurlijk wordt ik ALWEER herkend als het "jongere zusje" van Liesbeth Parmentier!!!!!!--" twas te peizn ehj.... xD
Het was op zich dan ook weer een goeie revalidatie want ik kon ook weer horen wat de docent zei zonder te liplezen dan (want de tolk komt altijd wat achter, daarna kon ik dan daarmee corrigeren of ik het juiste hoorde) xD

Deze avond ook weer gebeld met papa'tje ...heuse verwarring rondom vakbond en vakverbonden (als de docent het zelf ook maar door elkaar smijt, zou ik maar als ik hem was de cursus erbij nemen...).
Dan ook kort gebeld met men liefje! Leuk om hem ook te horen tijdens de week :D

En nu een enorme verwarring xD Als ik met mijn oortjes luister naar muziek op mijn pc, heb ik de neiging om te denken dat de volume te luid is voor de kamers naast mij...maar ik zelf hoor alleen dat muziek --"
Complicated.... xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten