dinsdag 18 september 2012

Lessen volgen...en bellen xD

Oke, vandaag heb ik mijn eerste lesdag achter de rug...

Het volgen van de lessen is nu niet meer zo vermoeiend!
Af en toe wanneer het echt te saai wordt, zit ik rond te kijken in de klas en zit ik daar te revalideren (dus luisteren zonder liplezen) xD.
Sommige docenten spreken toch wel echt luid...gevolg: geen plaatsjes meer reserveren op de 1ste rij!

De schrijftolk was er vandaag om te tolken, merkte toch wel dat ik veel minder kijk naar hun scherm...maar noteren en luisteren lukt mij nog echt niet xD
Dat is iets nieuws dat ik moet leren van multitasking als vrouw :-p

Daarna dan een goed half uur aan de telefoon gehangen met pa om te kletsen over tolken, studiekeuzes, studiereizen,....
Het gesprek ging eigenlijk echt heel goed! Ik vond het ook helemaal niet belastend...maar ontspannend om elkaar nog eens te kunnen horen.
Veel handiger als je zo onmiddellijk het advies kunt krijgen van een (oude) wijze man! Nu moet ik niet meer wachten tot het weekend om zijn mening te kunnen horen xD
Via chat kan je natuurlijk ook nog veel kletsen, maar het is vermoeiender en indien je videogesprek doet...dan moet ik wel maken dat het achtengronddecor deftig is xD

Den papa is natuurlijk ook content! Duidelijk te merken aan zijn antwoord op een berichtje van de facebookgroep "Ervaringen Cochleair Implant" van iemand die vertelt wanneer ze geoppereerd wordt voor een CI: "succes, X, ik hoop dat het evengoed uitdraait als bij Laurien, kheb zopas 40 minuten op een vlotte manier met haar getelefoneerd."
De geniepige stoefer toch xD

Tzou nog waar kunnen zijn over enkele weken xD

Al bij al: een goeie dag gehad! 
Morgen les volgen voor de eerste keer met een VGT-tolk! Ben curieus xD



Geen opmerkingen:

Een reactie posten