zondag 16 september 2012

Terugblilkje: Ik en de CI na 53 dagen

Ik en de CI na een anderhalve maand...

Pfoe...De tijd vliegt toch echt...of is het de vakantie dat zo vliegt :-p 
Dinsdag begin ik aan mijn laatste jaar Bachelor Orthopedagogie! (Eindelijk xD)
Een mooi moment dus om eens terug te blikken naar mijn "eerste zomer met een CI" :-p

Eigenlijk was het een vrij hobbelige weg...
Na de operatie was ik opgelucht dat ik niet zoveel pijn had, waardoor ik al snel weer de enthousiaste Laurien van tevoren was en genoot ik van de vele bezoekjes (nog eens bedankt daarvoor aan iedereen :-D), de vele cadeautjes (ze fleuren men pedakamer nu op xD) en kaartjes (versieren men oldtimer-frigo :-p) het verassingsfeestje die georganiseerd werd door m'n vriendje!

Doordat de het herstel zo positief verliep, had ik ook een positief idee over de fitting zelf...
Eerlijk gezegd...na die 1ste (teleurstellende) fitting, was ik toch wel erg verdrietig en kwaad op mezelf omdat ik zo "dwaas" was om te kiezen voor een CI...
Gelukkig kon ik regelmatig men gedachten verzetten met het opvoeden van Indy (waar ik trouwens nog veel werk aan heb xD)
Nog een foto'tje van onze juffrouw deugniet :-p

Ik ben toen op dat moment toch wel in een put gevallen, ik kon totaal niks afleiden van het getuut dat ik de hele tijd hoorde...
Gelukkig werd ik snel uit men putje gehaald door Karen door simpelweg de dagen van de week te horen...wat een OPLUCHTING dat ik toch iets kon "herkennen". 
Vanaf dan ging het razend snel! 
'S avonds oefeningen met papa, in de week revalidatie met Karen en Marleen,... voordat ik het wist zat ik al zinnetjes na te zeggen.
Exact één maand later, zat ik al rond te lopen met een I-dust en enkele daagjes later is het al met een GSM aan mijn oor XD

Als je me nu nog zou vragen: ben je blij met je beslissing...ik denk dat ik daar nooit echt een antwoord zou op kunnen geven :-)
Ik hoor veel beter en ontdek nieuwe geluiden of hoor ze terug na vele jaren afwezigheid...ik heb tonnen energie over op het einde van de dag omdat het veel minder van me vraagt...
MAAR ik ben ook nog altijd dankbaar wat mijn eigen oortjes hebben gefikst gedurende 20 jaar.
Een CI is iets helemaal anders, beter dan wat ik voordien kon "horen", het helpt je veel. 
Toch is natuurlijk horen voor mij nog altijd iets "onbetaalbaar"(een CI eigenlijk ook als je het prijskaartje weet :'D) en onvervangbaar :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten