zondag 9 september 2012

Music ALL the time !

Nu begrijp ik weer waarom ik zo verliefd geworden werd op muziek...
Vroeger luisterde ik heel veel naar muziek op m'n kamer, nu luister ik constant naar muziek met m'n oldtimer i-pod xD
Ik herken alle liedjes heeeeel vlot en vind het zo leuk dat ik nu veel beter de tekst kan verstaan!
Vraag me nu toch wel af welke "nieuwe" liedjes de moeite zijn om te beluisteren... tips zijn welkom xD

Gisteren ben ik voor het eerst weer naar een KLJ-fuif geweest "La Dame Biance", mijn vriend was daar vroeger lid van en ik schuimde vroeger nogal heel wat fuifjes af van de KLJ. De laatste 2 jaar ging ik echter niet meer veel naar die fuiven om mijn oren wat te sparen en van dat boenkeboebnkeboenke kon ik toch geen muziek van afleiden....

Een KLJ-fuif, met CI, is nog altijd geboenkeboenke waar je niks uit kunt afleiden....denk dat het gewoon maar alleen geboenkeboenke is (wanneer leren ze het eens van die bassen af te zetten, ik kom toch voor muziek ?! met omgekeerde vuilbakken kan je ook boenken maken --" XD)
MAAR: het is wel een enorme geruststelling dat je nu naar fuiven kunt gaan zonder je zorgen te maken over je gehoor ! :D Mijn hoorapparaat heb ik gewoon uitgelaten zo kan ik toch nog een paar jaar langer horen met mijn andere oor.

Voordat ik naar de fuif ging, ben ik eerst nog naar een feestje geweest van Sarah.
Dat is iemand dat ik ken via de groep "Doven & CO" wanneer de CI ter sprake kwam, zij heeft een ABI. Daar zit de elektrode op de hersenstam i.p.v. de gehoorzenuw.
Samen met een ander koppeltje (Kari en Jelle) hebben we enorm interessante gesprekken gehad over VGT, tolken, politieke standpunten,...
(Kari, zou je beter niet in de politiek gaan? xD)

Ik vond het wel erg aangenaam omdat ik me wel "thuis" voelde in die gesprekken. We hebben allemaal een gelijksoortige voorgeschiedenis: we waren vroeger allemaal horend/ slechthorend en zijn nu doof geworden. Dat is een heel andere "mentaliteit" of iemand die bijvoorbeeld altijd doof was.
Op latere leeftijd doof worden, is altijd een zoektocht naar je eigen plek...
Mijn plaats was altijd ergens bij de "horende wereld", maar het werd niet meer haalbaar door de zovele moeite die ik moest doen om gesprekken te volgen, ook al wou ik ze zo graag mee volgen...
Met de CI heb ik terug rust in mijn "horende" wereldje...
Ik schrijf de "dovenwereld" hiervoor niet af...maar het is niet zo dat als je doof wordt, dat je alle banden moet verbreken met je horende vrienden...ik ben opgegroeid met deze mensen en deze hebben me ook gevormd tot wie ik ben. Daarmee opgroeien was ook mijn eigen keuze en na al die jaren ben ik nog altijd zo blij met deze keuze en dat deze wereld altijd voor mij openstond en op de dag van vandaag ben ik ze nog altijd dankbaar voor hun hulp (denk ik hierbij aan mijn medestudenten en hun talrijke notities die ik mocht gebruiken).

1 opmerking:

  1. Ik vond het zaterdagavond ook heel leuk, gezellig en interessant, Laurien! :)
    Blij te lezen dat je zulke vorderingen maakt! Amai! Echt chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen